Головна » Статті » НОВИНИ

ЗВІТ ДИРЕКТОРА ШКОЛИ ЗА 2016-2017 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
 
 
Звіт директора Печанівської ЗОШ І-ІІІ ступенів за 2016-2017 навчальний рік
1. Керівні документи
У своїй діяльності протягом звітного періоду я керувався Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Положенням «Про загальноосвітній навчальний заклад» та іншими законодавчими документами України, що регламентують роботу навчального закладу, Статутом школи, правилами внутрішнього розпорядку, посадовими обов’язками директора школи, іншими нормативними документами, що регламентують роботу керівника загальноосвітнього навчального закладу.
Відповідно до Положення про загальноосвітній навчальний заклад керівники навчальних закладів щорічно звітують перед загальними зборами колективу навчального закладу. Органом громадського самоврядування загальноосвітнього навчального закладу є загальні збори його колективу, що скликаються не менше одного разу на рік.
2. Загальна інформація про школу
Рік заснування 1924 рік
Директор школи Яремчук Микола Іванович, освіта вища, за фахом учитель української мови і літератури, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, має звання «старший учитель». Заклад очолює з вересня 2005 року.
Контингент учнів На кінець 2016/2017 навчального року в 11 класах навчається 152 учні, з них 1 – 4 класів – 65 учнів, 5 – 9 класів – 72 учні, 10 – 11 класів – 15 учнів. Випускників 9 класу – 8 учнів, випускників 11 класу – 10 учнів, з них претендентів на нагородження золотою медаллю – 1 учень, срібною – 0 учнів. Всі учні 11 класу беруть участь у проходженні державної підсумкової атестації у формі зовнішнього незалежного оцінювання 2017 року.
Мова навчання Українська мова
Профільне навчання Навчально-виховний процес здійснювався у 10-11 класах за філологічним (укр.мова і література) профілем (15 учнів).
Педагогічний колектив Педагогічний колектив нараховує 24 педагоги, з них 4 мають педагогічне звання «старший учитель». Вищу кваліфікаційну категорію мають 9 вчителів, І кваліфікаційну категорію – 10 вчителів, ІІ кваліфікаційну категорію – 1 вчитель, категорію „спеціаліст” – 4 вчителів.
Забезпечення харчуванням Гарячим безкоштовним харчуванням на кінець 2016/2017 навчального року було забезпечено 64 учні початкових класів та 14 дітей пільгових категорій – 51% від загальної кількості учнів школи.
Творчий потенціал Педагогічний колектив працює над проблемою «Формування конкурентноспроможної особистості засобами інноваційних технологій». Учителі школи беруть активну участь у районних конкурсах, засіданнях методичних обєднаннях, районних семінарах, у проведенні семінарів-практикумів по підготовці учнів школи до участі у ЗНО.
Педагогічний колектив школи постійно працює над удосконаленням фахової майстерності при підготовці до засідань педагогічної ради, відпрацьовуючи при підготовці систему роботи по здійсненню індивідуального підходу до особистості дитини, на кожному уроці з урахуванням вікових категорій для підвищення рівня якості освіти відповідності форм і методів викладання європейським стандартам, удосконалення самостійних методів навчання учнів. Систематично здійснюються моніторингові дослідження якості освіти, індивідуальних особливостей учнів, процесів адаптації учнів при переході від початкової до середньої школи (посібник «Система моніторингових досліджень навчально-виховного процесу у школі», практичний психолог Придатченко І.В., соціальний педагог Деркач А.В.
Гурткова робота У школі працює 11 гуртків: «Вишиванка», туристсько-краєзнавчий гурток, гурток бісероплетіння «Умілі руки», народонавчий гурток, спортивні (футбол, легка атлетика, теніс)
 
Підвіз учнів
та вчителів Підвіз 22 учнів з Паволочки здійснюється рейсовим мікроавтобусом.
Матеріально-технічне забезпечення До послуг учнів – 12 навчальних кабінетів, комп’ютерний клас (5+1 ПК), 4 ноутбуки (один з яких в користуванні адміністрації школи, 2 – в методичному кабінеті, 1 – в бібліотеці), спортивна кімната, 2 футбольні майданчики, волейбольна площадка, 4 вуличні спортивні тренажери, їдальня. Бібліотечний фонд налічує 12380 примірників художньої та навчальної літератури.
 
3. Кадрове забезпечення
Відповідно до ст. 45 Закону України «Про загальну середню освіту» штатний розпис закладу установлюються відділом освіти Романівської районної державної адміністрації на підставі Типових штатних нормативів загальноосвітніх навчальних закладів.
Кадрове забезпечення школи здійснюється в повній відповідності з навчальними планами загальноосвітнього навчального закладу.
У 2016/2017 навчальному році школа була забезпечена штатними працівниками на 100 % .
У 2016/2017 навчальному році було прийнято 2 працівника на посаду учителя та заступника директора школи з виховної роботи на 0,5 посадового окладу.
Пріоритетом у підборі кадрів є високий професіоналізм, володіння навичками ІКТ, прагнення до саморозвитку, активної професійної діяльності, працездатність, комунікабельність.
Варто відзначити склад постійних педагогічних працівників.
Учителі Печанівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів працюють за фахом, із них 22 мають вищу освіту, 2 – середню спеціальну, 1 – аспірант національного університету «Острозька академія», працюючих не за фахом у школі немає.
Педагоги мають можливість удосконалювати свою фахову майстерність на курсах підвищення кваліфікації при Житомирському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти й успішно проходити атестацію.
Розподіл педагогічних працівників за фахом і кваліфікаційними категоріями:
Навчальний предмет Усього вчителів Кваліфікаційна категорія Педагогічне звання Нагороди
Спец. І ІІ вища Старший вчитель Вчитель-методист
Вчителі початкових класів 4 1 2 1 1
Вихователі ГПД 1 1
Українська мова та література 3 3 1
Російська мова, зарубіжна література 2 2
Математика 2 1 1 1
Фізика 1 1
Інформатика
Хімія 1 1
Географія
1 1
Історія, правознавство 1 1
Англійська мова 2 2
Фізична культура, Захист Вітчизни 1 1 1
Художня культура, музика
Трудове навчання, образотворче мистецтво 1 1
Біологія 1 1
Заступник директора з НВР 1 1
 
 
 
Практичний психолог 1 1
 
Педпгог-організатор 1 1
Соціальний педагог 1 1
 
Підвищення освітнього рівня вчителів є першочерговим завданням адміністрації школи, передбаченим перспективним планом роботи. Аналіз статистичних даних відображає позитивну динаміку змін освітнього рівня вчителів.
Атестація педагогічних працівників школи проводиться з метою активізації творчої професійної діяльності вчителів. Стимулювання безперервної фахової й загальної освіти, якісної роботи, підвищення відповідальності за результати навчання й виховання, забезпечення соціального захисту компетентної педагогічної праці відповідно до Закону України «Про освіту» та Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 06.10.2010 № 930 (із змінами).
 
 
Перспективний план підвищення освітнього рівня
2013-2014 2014-2015 2015-2016 2016-2017 2017-2018
замовлено фактично замовлено фактично замовлено фактично замовлено фактично замовлено фактично
5 5 6 6 2 2 4 4 7
Атестація педагогічних працівників
2013-2014 2014-2015 2015-2016 2016-2017 2017-2018
6 5 4 3 6
Атестація вчителів школи як чинник виявлення професіоналізму, компетентності вчителя, відіграє важливу роль у результативності навчально-виховного процесу.
Під час атестації виявляються професійні нахили, якості вчителя, рівень загальної культури, створюються оптимальні умови для вивчення та впровадження передового педагогічного досвіду кращих вчителів. Атестація для вчителів стає перевіркою їхнього особистого зростання, можливістю поділитися з колегами своїми здобутками, іспитом на компетентність. Тому адміністрація школи, психологічна служба та атестаційна комісія тісно співпрацюють, координують свої дії відповідно до таких завдань:
- вивчати професійні якості вчителя;
- враховувати потенційні можливості вчителя відповідно до вимог сучасної педагогіки, дидактики та психології:
- неухильно дотримуватись вимог зазначеного Положення та керуватися кваліфікаційними характеристиками відповідно до встановлення кваліфікаційних категорій;
- максимально використовувати мотиваційну та стимуляційну функції атестації;
- створити всі умови для виявлення, вивчення та впровадження передового педагогічного досвіду.
Звіт про атестацію вчителів
Категорія, звання Встановлено Відповідність Всього
Вища 2 2
І 1 1
ІІ
Спеціаліст
Учитель-методист
Старший учитель 1 1
 
Цілеспрямоване професійне самовдосконалення педагогічних кадрів – одне з головних завдань розвитку освітньої системи школи.
Пріоритетними напрямами системи підвищення кваліфікації є:
- формування ключових компетенцій (17%);
- моніторинг якості освітньої діяльності (23%);
- впровадження нових технологій навчання й виховання в умовах профілізації старшої школи (20%);
- самоосвітня діяльність педагога (15%);
- залучення кадрів до творчої роботи (12%);
- психолого-педагогічний супровід освітньої діяльності (13%).
Підвищення кваліфікації є складовою системи методичної роботи й важливою ланкою в формуванні пріоритетних компетенцій педагога.
 
4. Методична робота
У 2016/2017 навчальному році педагогічний колектив школи працював над методичною проблемою: «Формування конкурентноспроможної особистості засобами інноваційних технологій».
Загальношкільна проблема відіграє роль своєрідної ланки, що інтегрує в одне системне ціле всі підрозділи методичної структури школи.
За допомогою єдиної проблеми пов’язані не тільки потреби й результат, а й засоби, етапи реалізації, які відповідають визначений цілі. Випускний 11 клас – клас профілю української філології. Проте, усвідомлення необхідності вільного володіння ІКТ усіма учасниками навчально-виховного процесу спонукає до розширення освітніх послуг, впровадження заходів, які сприяли розвитку цього напряму.
На реалізацію поставленої мети створено умови для навчання вчителів школи: вивчаються передові освітні технології, створюється внутрішня база інформаційних ресурсів, мультимедійних уроків, уроків з використанням ІКТ.
У навчальному закладі функціонує 1 комп’ютерний клас, де встановлено 5+1 компютерів 2006 року, які вже морально є застарілими. Усі ці комп’ютери підключені до мережі Інтернет. У школі чотири принтери, три мультимедійні проектори. Право на користування технікою мають усі педагогічні працівники, під контролем особи, відповідальної за їх користування. Адміністрація закладу вільно володіє навичками з ІКТ. З метою оптимізації адміністративної роботи дирекцією застосовується спільна робота з документами, з метою створення єдиного інформаційного простору закладу. Це значно полегшує обсяг роботи працівників закладу, зручно для вчителів.
Учителем інформатики проводилась робота шкільного сайту. На сайті представлена управлінська діяльність, навчальна, виховна, методична робота, діяльність соціально-психологічної служби тощо, сторінка з історії школи, шкільне життя. На даний час сайт оновлюється та розробляється вчителем інформатики Мшанецькою О.А.
Згідно з річним планом роботи школи у 2016/2017 навчальному році педагогічний колектив школи працював над методичною проблемою: «Формування конкурентноспроможної особистості засобами інноваційних технологій» і досягли певних результатів на даному (першому) етапі, а саме вчителі школи відчули особистісну потребу та психологічну готовність для підвищення професійної компетентності та впровадження у навчально-виховний процес інтерактивних технологій, на семінарах, педагогічних читаннях ознайомилися з теоретичними засадами методичної проблеми, вивчали науково-теоретичні засади та досвід роботи вчителів області, інших регіонів з впровадження даної проблеми.
В школі визначена чітка структура методичної роботи, яка складається із взаємопов’язаних та взаємодіючих елементів: педагогічна рада, яка визначає основні напрямки і завдання, конкретні форми роботи педагогічного колективу та приймає рішення з основних питань діяльності школи; шкільні методичні об’єднання; творчі групи вчителів з певних проблем навчально–виховного процесу.
На початку навчального року було видано наказ по школі від 05.09.2016 № 65 «Про організацію та структуру методичної роботи з педагогічними кадрами у 2016/2017 навчальному році».
Протягом року відбулися психолого-педагогічні семінари: «Форми організації навчальної діяльності учнів в урочний час з метою підготовки випускників школи до ЗНО та ДПА», «Непередбачувана ситуація в педагогічній взаємодії», «Конфлікти і способи їх вирішення».
З метою організації підвищення науково-методичного рівня вчителів проведено педагогічні читання з наступних тем:
 оцінювання діяльності учнів у навчальному процесі;
 формування психологічних якостей особистості.
Важливе значення в методичній роботі мало вивчення та поширення перспективного педагогічного досвіду. Заслуговує досвід роботи вчителя початкових класів Бортнік В.С., учителя іноземної мови Лаврінчук Л.М.
Постійно здійснювався супровід інноваційної діяльності, а саме: надання методичної допомоги та консультацій щодо здійснення інноваційної діяльності педагогічними працівниками школи, організаційно-методична допомога в створенні презентаційних матеріалів, підтримка в апробації навчальної літератури, створення електронного банку даних про здійснення інноваційної діяльності вчителями. На велику увагу заслуговує досвід роботи вчителя української мови та літератури Остапенко Л.В., художньої культури та зарубіжної літератури Кучерук О.П., заступника директора НВР, учителя хімії Савчук А.А. Епізодично використовують інноваційні технології навчання такі вчителі: Федорук В.М., Мшанецька О.А., Котюк І.А., Пясківська Л.Г., Рибчинська Л.С.
 
У 2016 році на базі Печанівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів відбувся районний семінар для учителів художньої культури. Присутні ознайомилися з досвідом роботи учителя з питань впровадження різноманітних форм та методів роботи при дослідженні індивідуальних здібностей учнів.
У квітні 2017 року підготовлено та проведено районний семінар для учителів курсу «Захист Вітчизни».
Велика увага приділяється роботі щодо своєчасного проходження вчителями курсів підвищення кваліфікації. З цією метою на початку навчального року складається заявка для проходження вчителями курсів з основного предмета і вчителів, які працюють не за фахом або викладають декілька предметів.
У 2016/2017 навчальному році були атестовані на відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст першої категорії» вчитель Пясківська, «спеціаліст вищої категорії» - Яремчук М.І., Кушко Л.П.. Присвоєно педагогічне звання «старший учитель» Яремчуку М.І.
Під час атестації було вивчено досвід роботи вчителів шляхом відвідування уроків, проведення співбесід, анкетування учнів, батьків, колег, відвідування відкритих уроків та виховних заходів. Практичний психолог школи Придатченко І.В. провела анкетування для визначення рейтингу вчителів, що атестуються, серед учнів, що сприяло об’єктивніше оцінити роботу кожного вчителя, який атестувався. Загалом атестація пройшла в діловій доброзичливій атмосфері.
Найважливішою індивідуальною формою науково-методичної роботи є самоосвіта педагогів. До найважливіших завдань самостійної роботи учителів відносились: вивчення нових програм і підручників, аналіз їхніх дидактичних та методичних особливостей; самостійне засвоєння нових технологій навчально-виховного процесу; оволодіння методологією і методикою педагогічного дослідження; активна участь у роботі науково-методичних семінарів і методичних об'єднань, різних творчих груп; підготовка методичних розробок; систематичне вивчення передового педагогічного досвіду.
Результати самоосвіти вчителі репрезентували на кожному її етапі, брали участь у семінарах, інформуючи на засіданні методичного об'єднання, доповідаючи на психолого-педагогічних семінарах, педагогічних читаннях.
Самоосвіта є найгнучкішою формою отримання знань, тому що вона здійснювалася на діагностичній індивідуалізованій основі. Аналіз анкетування показав, що у вчителів визивають труднощі такі питання:
- впровадження моніторингу в практику роботи та аналіз отриманих результатів;
- використання ІКТ.
Одним із важливих видів самостійної діяльності педагога була його індивідуальна робота над шкільною науково-методичною темою. У процесі індивідуальної роботи над науково-методичною темою вчителі вивчали джерела науково-методичної інформації, досвід педагогів-новаторів, аналізували власну педагогічну діяльність з метою подолання недоліків у ній або удосконалення сильних сторін діяльності, теоретичного узагальнення й осмислення власного досвіду. Усі результати фіксували у творчих звітах за минулий навчальний рік.
 
 
У 2016/2017 навчальному році працювала «Школа молодого вчителя» для вчителів української мови та літератури Івасюк І.А., та історії – Дубляниці Т.С. З метою підвищення психолого-педагогічної, загальнокультурної, фахової та методичної підготовки молодих спеціалістів та малодосвідчених учителів у школі впроваджено систему наставництва над молодими вчителями. У серпні 2016 року були уточнені списки молодих спеціалістів, розроблено план роботи з ними, а для кожного молодого вчителя підготовлено індивідуальні завдання з урахуванням його теоретичної та методичної підготовки, яка визначається під час анкетування, індивідуальної співбесіди. Відповідно до наказу по школі від 14.09.2016 № 75 «Про організацію роботи з молодими вчителями» призначено наставниками вчителів української мови і літератури Яремчука М.І., Остапенко Л.В., затверджено план роботи на поточний навчальний рік. Адміністрація навчального закладу та вчителі-наставники згідно з графіком відвідували уроки та позакласні заходи молодих спеціалістів, надавали методичну допомогу в підготовці до уроків. Під час аналізу уроків молодим спеціалістам надали рекомендації щодо підвищення методичного та фахового рівня.
Вивчення стану викладання навчальних предметів здійснювався згідно з перспективним планом. Результати викладання предметів були заслухані на нарадах при директору, докладно проаналізувані та оформлені у вигляді наказів по навчальному закладу:
- від 28.09.2016 № 76 «Про стан викладання хімії в школі» (учитель Савчук А.В.);
 
- від 22.12.2016 № 89 «Про підсумки вивчення стану викладання та рівня навчальних досягнень учнів 3 класу»(учитель Пясківська Л.Г.);
 
 
 
- від 28.12.2016 №92 «Про підсумки вивчення стану викладання та рівня навчальних досягнень учнів з української мови та літератури у 9, 11 класах» (учителі Яремчук МІ., Кушко Л.П.);
 
Оформлено у вигляді аналітичних довідок матеріали:
- оглядовий контроль викладання предмету «Основи здоровя» (учитель Івасюк О.М.);
- оглядовий контроль викладання предметів «Фіична культура» та «Захист Вітчизни» (учитель Івасюк А.М.);
- відповідність рівня навчальних досягнень учнів вимогам навчальної програми з хімії (учитель Савчук А.В.);
- оглядовий контроль викладання інформатики (учитель Мшанецька О.А.);
- оглядовий контроль викладання предмету «Медико-санітарна підготовка» (учителі Рижик О.В.)
 
 
 
У 2016/2017 навчальному році було організовано роботу методичних об’єднань учителів-предметників та класних керівників. Змістом роботи методичних об’єднань стала аналітична, організаційна, діагностична, науково-практична та інформаційна діяльність. Були затверджені плани їхньої роботи, науково-методичні проблеми, визначено керівників із числа досвідчених учителів. Завдяки роботі методичних об’єднань удосконалено методики проведення уроків, зріс рівень методичної підготовки, фахової майстерності вчителів-предметників. На своїх засіданнях члени методичних об’єднань обговорювали науково-методичні питання, а також знайомилися з нормативно-правовими документами, перспективним педагогічним досвідом, новинками методичної літератури, періодичними виданнями тощо.
 
З метою підняти рівень роботи шкільного методичного кабінету перед педагогічним колективом було поставлено за мету зібрати матеріали творчих знахідок вчителів, зразки відкритих уроків, позакласних заходів, науково-практичних конференцій, публікації у фахових виданнях, розробити та скласти картотеку методичної літератури, розпочати створення відеотеки уроків та виховних заходів.
 
На перше місце поставлено питання наступності між початковою школою і Печанівським дошкільним навчальним закладом. Всю роботу з дітьми дошкільного і молодшого шкільного віку було спрямовано на збереження здоров’я, емоційного благополуччя, розвиток індивідуальності кожної дитини.
 
Недоліками в організації методичної роботи є відсутність у методичному кабінеті школи технічних засобів навчання, аудіо-, відеотеки кращих освітянських доробок школи. Вчителі не займалися науково-дослідницькою роботою, бо відсутні творчі зв′язки і контакти з аналогічними підрозділами в інших школах, вищих навчальних закладах. Не проводилася робота з розробки нових авторських навчальних програм. Не всі методичні об`єднання працювали однаково ефективно. Їх засідання не завжди повною мірою відповідали інтересам і потребам вчителів. На жаль, не всі вчителі школи беруть участь у професійних конкурсах. А тому у 2017/2018 навчальному році потрібно більше уваги приділяти роботі методичних об'єднань, творчих груп, представництву педагогів школи у різноманітних конкурсах професійної майстерності.
 
Аналіз роботи школи за різними напрямками показав, що вчителі й учні досягли певних результатів у своїй діяльності. Але ці результати участі учнів школи у Всеукраїнських учнівських олімпіадах, конкурсах, турнірах з різних предметів, вчителів у конкурсах професійної майстерності незначні.
 
5. Навчальна діяльність учнів
У 2016/2017 навчальному році навчання завершили 152 учні у 11 класах, середня наповнюваність класів 13 учнів, функціонувала 1 група продовженого дня (0,25 посадового окладу). Серед причин вибуття учнів переважає зміна місця проживання.
 
У 2016/2017 навчальному році школа працювала у режимі одної зміни. Відповідно до діючих санітарно-гігієнічних норм режиму роботи тривалість уроку:
• в 1 класі – 35 хвилин;
• в 2-4-х класах – 40 хвилин;
• в 5 – 11-х класах – 45 хвилин,
 
перерви тривалістю 10 та 20 хвилин.
 
Головна місія школи – надання якісних освітніх послуг.
 
За результатами річного оцінювання переважна більшість учнів мають достатній та середній рівень навчальних досягнень.
 
У 1 класі оцінка навчальних досягнень учнів вербальна. З інформації вчителя початкових класів Сінчук Є.В.: більшість учнів читають текст правильно, виразно, усвідомлюючи його зміст. Вони дотримуються швидкості читання, наближеної до повільної зв’язної розповіді. Тексти розуміють і адекватно виконують короткі інструкції до навчальних завдань у підручнику та запропоновані вчителем як індивідуально, так і в парах, групах. Списують друкований і рукописний текст, дотримуючись каліграфічних вимог, виконують без помилок лексичні завдання. Пишуть під диктовку слова, речення із 3-4 слів, у яких звучання і написання не розходиться.
 
Всі учні 1 класу наводять приклади об’єктів живої та неживої природи, створених руками людьми, групують їх, мають уявлення про спостереження та досліди як методи вивчення природи, називають ознаки живих організмів, знають правила поведінки у природі, дотримуються їх під час прогулянок чи екскурсій. Мають уявлення про карту України, умовні позначення на ній рівнин, гір, річок, морів, пояснюють господарське значення водойм, лісів, культурних рослин, свійських тварин своєї місцевості. Знаходять у підручнику і додаткових джерелах знань відповіді на запитання до природи, готують розповіді та обговорюють їх.
Учні нашої школи традиційно беруть участь в районних, шкільних предметних олімпіадах.
Відповідно до Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту» та з метою створення сприятливих умов для всебічного розвитку інтелектуального і творчого потенціалу талановитих дітей та підлітків, стимулювання їх творчого самовдосконалення, залучення обдарованої молоді до науково-дослідницької діяльності, піднесення статусу обдарованих дітей було складено план роботи з обдарованими учнями.
Результатом роботи педагогічного колективу є призові місця на районному етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад, конкурсах, турнірах, міжнародних конкурсах.
 
На виконання наказу відділу освіти Романівської районної державної адміністрації «Про проведення районного етапу VІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської молоді імені Тараса Шевченка в загальноосвітніх навчальних закладах Романівського району в 2016/2017 навчальному році», з метою вшанування творчої спадщини Тараса Григоровича Шевченка, виявлення творчо обдарованої молоді, розвитку її потенціалу, виховання у молодого покоління поваги до мови й традицій свого народу, підвищення загальної мовної культури був проведений районний етап VІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської молоді імені Тараса Шевченка. За результатами проведення конкурсу та рішенням журі учениця 8 класу Федорук Катерина (вчитель Остапенко Л.В.) посіла ІІІ місце.
 
6. Виховна робота (наказ по школі від 05.09.2016 року №67 «Про організацію виховної роботи у школі на 2016-2017 навчальний рік)
Пріоритетні напрямки виховної роботи:
- формування особистих рис громадян України, національної свідомості та самосвідомості учнів;
- виховання духовної культури особистості;
- виховання поваги до Конституції та законодавства України, державної символіки;
- формування високої мовної культури, оволодіння українською мовою;
- утвердження принципів загальнолюдської моралі на основі відновлення історичної пам’яті;
- підвищення фахового рівня вчителів;
- активізація роботи з батьками і громадськістю;
- активізація екскурсійної діяльності;
- активізація народознавчої, військово-патріотичної робіт;
- активізація роботи органів учнівського самоврядування.
Виховна робота школи здійснювалась за тематичними періодами.
Період «Школа наш дім, ми господарі в ньому» (01.09. – 16.09.2016). Мета: виховання поваги, любові до рідної школи, товаришів. Протягом цього періоду, задля досягнення поставленої мети, класними керівниками 1 – 11 класів для учнів були організовані та проведені виховні години «Шкільне життя», «Правила внутрішнього розпорядку для учнів».
19.09.2016 до Всесвітнього Дня миру були проведені загальношкільна лінійка, виховні години «Дзвін миру» (1-11 класи), 23.09.2016 виставка малюнків «Хай голуб мир у світі всім несе» (1-11 класи);
22.09.2016 класними керівниками проведені години пам’яті присвячені Дню партизанської слави (1-11 класи).
13.10.2016 до Дня захисника України та Козацтва вчителем фізичної культури Івасюком А.М., учителем географії Рижиком О.В. було організовано та проведено посвяту у козачата учнів 5 класу, для учнів 5-11 класів - спортивні змагання «Ну-мо, хлопці», «Козацькі забави»
18.11.2016 для учнів 9-11 класів до Дня гідності та свободи вчителем історії були організовані конференції «Україна - територія гідності», під час яких підлітки переглянули відеоролік присвячений подіям Євромайдана і обговорили необхідність прийнятого рішення Президентом України про встановлення нової пам'ятної дати.
25.11.2016 до Дня пам’яті жертв голодомору у школі були проведені для учнів 1-11 класів загальношкільна лінійка «Україна пам’ятає. Світ визнає…», для учнів 1- 4 класів виховні години «Історію переписати не можна», та акція «Засвіти свічку пам’яті» серед учнів 1- 11 класів.
02.12.2016 до відзначення Дня інвалідів і людей похилого віку учні школи (Загони милосердя) брали участь у наданні допомоги людям похилого віку та інвалідам.
Період «Зимонька – зима» (12.12.- 23.12.2016). Мета: ознайомлення з традиціями нашого народу зустрічати Новий Рік та Різдво, та традиціями в різних країнах світу. У цей період учні 1-4 класів взяли участь у виставці малюнків «Зимові візерунки». Також для учнів початкової школи було організовано свято Миколая за участю учнів 5,8,9 класів. Цікаво та змістовно у школі були проведені новорічні ранки для 1-4 класів, свято «Новорічні перетворення» для 5-11 класів.
Період «Людина у цьому світі лише добро повинна творити» (13.01. – 03.03.). Мета: організація людських почуттів, духовного росту особистості, регуляція і корекція поведінки. Протягом цього періоду були проведені заходи, які сприяли національно-патріотичному вихованню учнів, розвитку в них почуттів любові та поваги до історичного минулого, історії сьогодення нашої держави.
27.01.2016 року членами учнівського самоврядування 11 класу проведено загальношкільну лінійку присвячену вшануванню пам’яті Героїв Крут. Підготовлений виступ підлітків сприяв підвищенню інтересу серед учнів до подій 1918 року та почуття патріотизму. До Дня вшанування пам’яті Героїв Небесної сотні для 5-11 класів учні 10 класу організували та провели лінійку «Пам’яті Небесної сотні» . З метою увічнення великої людської, громадянської і національної відваги та самовідданості, сили духу і стійкості громадян, завдяки яким змінено хід історії нашої держави, гідного вшанування подвигу Героїв Небесної Сотні, які віддали своє життя під час Революції гідності, захищаючи ідеали демократії, відстоюючи права і свободи людини, європейське майбутнє України з учнями 9-11 класів було проведено засідання круглого столу «Пам’яті Героям Небесної Сотні», з учнями 1-8 класів - єдина виховна година «День пам’яті Небесної сотні»
Період «Тепло сімейного вогнища» (06.03-10.03.). Мета проведених заходів полягала у формуванні ціннісного ставлення до сім`ї, родини, людей. Виховним досягненням у цьому є знання та розуміння особистих, родинних, громадянських, національних та загальнолюдських цінностей, уміння співпрацювати з іншими, працювати в групі та колективі, уміння прощати та просити пробачення, єдність моральної свідомості та поведінки, єдність слова і діла. У зв’язку з цим протягом цього періоду класними керівниками 1-11 класів були проведені форми виховної діяльності, які були направлені на формування педагогічної культури сучасної сім’ї, вшанування жінки-матері, виховання шанобливого ставлення до найдорожчої людини це: відверта розмова «Рідну матір бережіть» у 9-11 класах; година духовності «Мати – жінка неповторна і свята» у 5 -8 класи; поетична вітальня «Мамо, матінко, матусю…» у 1-4 класи.
Період «Шевченківські дні» (09.03.-10.03.) був присвячений проведенню форм виховної діяльності, які сприяли поглибленню знань учнів з творчості Великого Кобзаря, його впливу на сьогодення. Цікавими та змістовними були заходи всіх класних керівників, де діти знайомилися з цікавими фактами біографії поета, слухали пісні на вірші Т.Г.Шевченка; виставки стіннівок «Шляхами Кобзаря» та малюнків, де були представлені роботи учнів 3-11 класів. У своїх малюнках школярі проявили креативність та уяву, відчули та глибше пізнали красу літературного слова митця. Кожен учень розкрив свої таланти і показав, як відчуває поезію великого Кабзаря, вміло її декламували.
Період «Природа – джерело життя» (13.03.-30.04.). Мета: поглиблення знань учнів з природознавства, формування екологічного мислення. Для реалізації завдань цього періоду учні 1-11 класів разом із працівниками школи залучалися до активної участі у Всеукраїнській акції «За чисте довкілля», яка тривала з 20.03. по 24.03.2016 року. Класними керівниками 1-11 класів було проведено єдиний урок – реквієм присвячений Чорнобильській трагедії.
Період «Пам'ять серця» (02.05 – 09.05.) був присвячений відзначенню Дня пам'яті та примирення і 72-річниці перемоги над нацизмом у ІІ Світовій війні. Класними керівниками з учнями 1-11 класів проведено класні виховні години, уроки мужності, лекції, переглянуто презентації до Дня Перемоги. Протягом цього періоду в школі відбувся вечір пам'яті жертв ІІ Світової війни «1939-1945 роки. Пам’ятаємо. Перемагаємо», відповідальні заступник директора з виховної роботи Харіна Л.П. та учитель історії Дубляниця Т.С. Учнівський та педагогічний колектив школи брали участь у проведенні святкового мітингу «Перемога одна на всіх», присвяченому 72-й річниці Перемоги у ІІ Світовій війні, який проходив за ініціативою голови Печанівської ради біля пам’ятника загиблим воїнам під час ІІ Світової війни. Всі проведені заходи сприяли вихованню в учнів поваги до героїчного минулого українського народу, до ветеранів ІІ Світової війни.
У заключному періоді «Ми бажаємо щастя Вам» (10.05 – 27.05.) були сплановані і проведені традиційні заходи на честь завершення навчального року: свято Останнього дзвоника, випускний вечір, до участі у проведенні яких були залучені найактивніші і талановиті учні школи.
Виховними завданнями щодо формування ціннісного ставлення до праці є усвідомлення соціальної значимості праці в житті людини, повага до людей праці, навички самообслуговуючої та суспільно-корисної праці. Для цього у школі був проведений Тиждень профорієнтації (17.10.- 21.10.2015), в рамках якого проводилися різні форми виховної діяльності.
2016 відбулася зустріч учнів 9-11 класів з фахівцями Романівського районного центру зайнятості. Старшокласники дізнались про актуальні професії, що користуються попитом на ринку праці, ознайомились з вакансіями та підприємствами, які функціонують на Житомирщині, отримали консультації з питань професійної орієнтації та професійного навчання.
Протягом 2016/2017 навчального року у Дні відкритих дверей учні 9-11 класів відвідували вищі та професійно-технічні навчальні заклади, з метою ознайомлення з їхніми напрямами підготовки та умовами вступу та навчання, брали участь у конкурсах, які проводились на базі цих закладів.
У рамках профорієнтаційної роботи у І семестрі 2016/2017 навчального року (наказ по школі від 26.08.2016 року №44 «Про організацію профорієнтаційної роботи у школі» практичним психологом Придатченко І.В., соціальним педагогом Деркач А.В. проведено діагностику професійних інтересів учнів 1-11 класів.
Усвідомлення учнями себе як невід’ємної частини природи, виховання в них бережливого ставлення до природи є виховними досягненнями роботи школи щодо формування ціннісного ставлення до природи. У зв'язку з цим у жовтні 2016 проведено виставку осінніх букетів, малюнків та поробок з природнього матеріалу «Осінні фантазії» учнів 1-11 класів. З метою виховання любові до природи та співчутливого, бережливого, відповідального ставлення до тварин і птахів відбулися загальношкільні акції з виготовлення годівничок «Нагодуй птаха», «Допоможи птахам взимку». Формуванню бережливого ставлення до природи і до зникаючих видів тварин сприяла і екскурсійна діяльність. Під час весняних та зимових канікул учні 1-4 класів разом із класними керівниками здійснили екскурсії до мальовничих куточків селища: лісу, сільського ставка, колгоспного саду. Учні отримали необхідні знання, гарний настрій та задоволення від екскурсій. Проведені заходи сприяли формуванню любові до оточуючої природи, вихованню духовної та екологічної особистості, гарманії стосунків з природою.
Одним із виховних завдань школи є формування ціннісного ставлення до культури і мистецтва - це знання учнів про види мистецтва та засоби їх виразності, його здатність виражати власне ставлення до мистецтва, до творчої діяльності в мистецькій сфері та самореалізації. У зв'язку з цим у школі протягом 2016/2017 навчального року щомісячно проводились тематично-виховні заходи, на яких найкраще рокривались обдарування учнів.
У школі на початку 2016/2017 навчального року (наказ по школі від 06.09.20016 року № 69 «Про призначення керівників гуртків та організацію гурткової роботи») була організована робота гуртків, спортивних секцій тенісу та футболу, народознавчий та туристсько-краєзнавчий гуртки, гурток «Умілі руки» бісероплетіння та «Вишиванка». Кращі творчі роботи гуртківців були включені до конкурсних програм, які представляли Печанівську школу на районних фестивалях дитячої та юнацької творчості.
Розвиток ініціативи та самостійності школярів здійснюється через роботу органів учнівського самоврядування, яке займало вагоме місце у виховній роботі.
Робота лідерів школи була скорегована на виховання в молодого покоління почуття патріотизму, відданості загальнодержавній справі зміцнення країни, активної громадянської позиції. Члени учнівського самоврядування взяли активну участь в організації проведення акції зі збору гуманітарної допомоги для мирного населення зони АТО та солдат української армії. Учні школи намалювали новорічні та різдвяні листівки воїнам-захисникам, а для дітей підготували новорічні солодощі.
Лідери шкільного учнівського самоврядування Гуменюк Данило та Островський Владислав відвідували всі засідання, які проводились в ході роботи ліги старшокласників «Лідер» у 2016/2017 навчальному році. Робота засідань була направлена на виховання в молодого покоління почуття патріотизму, відданості загальнодержавній справі зміцнення країни, активної громадянської позиції, виконання положень Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді.
Слід відзначити роботу членів учнівського самоврядування «Козацька республіка». З метою виховання ініціативності, творчості, організованості, самостійності вони залучали інших учнів школи до проведення та оформлення загальношкільних свят, відзначення пам’ятних дат. Так, свято Першого дзвоника, святковий концерт до Дня вчителя, заходи до Дня Валентина та святковий концерт до 8 березня серед учнів 5-11 класів, свято «Останній дзвоник» та випускний вечір пройшли за активної участі учнівського колективу, колективу вчителів та батьків, що сприяло згуртуванню дітей, дало поштовх учням, батькам та вчителям для спільної плідної праці.
Формування в дітях фізичного і морального здоров’я та залучення до занять фізичною культурою та спортом якомога більшої кількості дітей є одним із головних завдань виховної роботи школи. Задля його реалізації 12.09.2016 До Дня фізичної культури і спорту у школі був проведені Олімпійський урок (нака по школі від 05.09.2016 року №53 «Про проведення Олімпійського тижня та Олімпійського уроку в школі», а з 12.09. до 16.09.2016 Олімпійський тиждень, під час якого проводились змагання «Веселі старти» серед учнів 1-4 класів, «Старти надій» - серед 5-9 класів. У жовтні пройшли спортивні змагання «Ну-мо, хлопці», присвячені Дню Покрови та захисника України. Проведені спортивні змагання сприяли зміцненню здоров'я дітей, розвитку їхньої сили, швидкості, спритності, вихованню любові дітей до фізкультури та спорту, почуття дружби, взаємовиручки, колективізму.
Протягом 2016/2017 навчального року учні школи брали участь у спортивних змаганнях місцевого та районного рівнів та показали високі результати у командних змаганнях.
Аналіз участі учнів школи у турнірах учнівської молоді свідчить про те, що команди учнів школи взяли участь у більшості проведених спортивних турнірів.
Усвідомлення учнями себе як невід’ємної частини природи, виховання в учнях бережливого ставлення до природи є виховними досягненнями роботи школи щодо формування ціннісного ставлення до природи. У зв'язку з цим у жовтні 2016 проведено виставку осінніх букетів, малюнків та поробок з природнього матеріалу «Осінні фантазії» учнів 1-11 класів З метою виховання любові до природи та бережливого ставлення до неї відбулися загальношкільні акції «Допоможи птахам взимку» з виготовлення годівничок та «Нагодуй птаха». Проведені заходи сприяли формуванню любові до оточуючої природи, вихованню духовної та екологічної особистості, гарманії стосунків з природою.
У школі на початку 2016/2017 навчального року була організована робота предметних гуртків, спортивної секції з легкої атлетики та футболу, бойового єдиноборства, вокального, танцювального гуртків, а також гуртку народного ужиткового мистецтва.
Однією із задач виховної роботи школи є формування ціннісного ставлення до себе (вміння цінувати себе як унікальну та неповторну особистість, знати наслідки негативного впливу шкідливих звичок на здоров'я, прагнення бути фізично здоровою людиною). У зв’язку з цим протягом 2016/2017 навчального року з учнями у школі проводилась робота щодо безпеки життєдіяльності та запобігання дитячого травматизму: Тиждень безпеки дорожнього руху, Тиждень безпеки життєдіяльності, Тиждень профілактики правопорушень, бесіди, ігри, усні журнали (1-8 класи), диспути, «круглі столи», дискусії (9-11 класи) присвячені правилам збереження здоров’я та життя, пропаганді здорового способу життя та правомірної поведінки дітей та молоді.
Також класні керівники 1-11 класів провели виховні години присвячені перегляду та обговоренню відеофільмів, відеосюжетів з питань цивільного захисту та безпеки життєдіяльності.
 
7. Соціальний захист
У 2016/2017 навчальному році робота школи щодо соціального захисту дітей пільгових категорій була спрямована на виконання законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», указів Президента України від 11.07.2005 № 1086/2005 «Про першочергові заходи щодо захисту прав дітей», від 04.05.2007 № 376/2007 «Про додаткові заходи щодо захисту прав та законних інтересів дітей», від 01.06.2013 № 312/2013 «Про додаткові заходи із забезпечення гарантій реалізації прав та законних інтересів дітей», Постанови Кабінету Міністрів України від 05.04.1994 № 226 «Про поліпшення виховання, навчання, соціального захисту та матеріального забезпечення дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», розпорядження Кабінету Міністрів від 11.06.2007 № 119/2007-р «Про схвалення Концепції Загальнодержавної програми «Національний план дій щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини» на 2006-2016 роки».
Робота з даного напрямку проводилася відповідно до річного плану роботи школи, плану виховної роботи, планів роботи практичного психолога та соціального педагога школи з організації соціального захисту дітей пільгових категорій.
У 2016/2017 навчальному році наказом по школі від 26.08.2016 № 50 «Про призначення громадського інспектора з охорони прав дитини» було призначено інспектора з охорони дитинства соціального педагога Деркач А.В. Постійно здійснювався контроль за відвідуванням занять дітей, які залишились без батьківського піклування та інших дітей із соціально незахищених категорій.
На кінець 2016/2017 навчального року якісно-кількісний склад учнів пільгових категорій:
 
№ з/п Назва категорії Кількість Кількість сімей
1. Діти, які перебувають під опікою
 сироти;
 позбавлені батьківського піклування. 4
1
3 3
1
2
2. Діти, які виховуються в дитячих будинках сімейного типу, прийомних сім′ях та інтернатних установах:
 сироти;
 позбавлені батьківського піклування.
0
0
0
0
0
0
4. Діти одиноких матерів 27 24
5. Діти з малозабезпечених сімей 14 11
6. Діти з багатодітних сімей 21 11
7. Діти з особливими потребами (інваліди,
які мають посвідчення, видане управлінням праці та соціального захисту) 2 2
8. Діти, які потерпіли внаслідок аварії на ЧАЕС (які мають посвідчення категорії «Д») 0 0
9. Діти, батьки яких загинули під час виконання службових обов’язків
0
0
10. Діти, батьки яких перебувають за кордоном з метою заробітку 0 0
11. Діти батьки яких загинули, беруть чи брали безпосередню участь у проведенні анти терористичної операції на Сході країни 5 4
12 Переселенці з Луганська та Донецька 0 0
Всього 73
 
Таким чином, діти, що потребують соціального захисту, складають 49 % від загальної кількості учнів школи, що у порівнянні з минулим навчальним роком збільшився на 2 % .
Протягом 2016/2017 навчального року видано наступні накази:
- від 05.09.2016 № 59 «Про організацію харчування учнів у 2016/2017 навчальному році»;
- від 14.09.2016 № 195 «Про порядок організації безкоштовного харчування учнів пільгового контингенту»;
Відповідно до цих наказів безкоштовним харчуванням були забезпечені всі учні початкової школи та діти-сироти та позбавлені батьківського піклування, діти, батьки яких брали участь у районі проведення АТО, діти з малозабезпечених сімей (за довідками УПСЗН).
Подарунки до Дня святого Миколая та новорічних свят отримали діти окремих пільгових категорій від служби у справах дітей, інші учні школи також отримали новорічні подарунки від Народного депутата України В.Развадовського та від агрофірми «АТК».
На виконання наказу Міністерства освіти і науки України від 14.06.2013 № 768 «Про затвердження плану заходів, щодо забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами, у тому числі дітей-інвалідів» у школі видано наказ від 05.09.2016 № 56 «Про затвердження плану заходів щодо забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами». Було проведено роботу щодо обліку дітей з особливими освітніми потребами і банк даних таких дітей налічує 1. Адміністрацією закладу, класними керівниками та практичним психологом школи Придатченко І.В. складено план заходів щодо забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами, у тому числі дітей з інвалідністю у 2016/2017 навчальному році, характеристики учнів, індивідуальні програми соціально-психологічного супроводу.
Щоквартально оновлювався банк даних дітей пільгових категорій. Ця робота проводилася на підставі відповідних документів, соціально-психологічною службою школи проводились обстеження умов проживання та виховання дітей, про що свідчать акти, складені комісіями.
З метою соціальної підтримки та соціального супроводу дітей здійснювався соціально-педагогічний патронаж дітей, які потребують соціальної допомоги, надавались практичні рекомендації соціального напрямку батькам, опікунам; проводились засідання «круглого столу» за участю лікарів, психолога; велась роз’яснювальна робота серед дітей з питань захисту їх прав, організовувались змістовне дозвілля під час відпочинку дітей у канікулярний період.
 
 
Категорія: НОВИНИ | Додав: Нік (24.01.2018)
Переглядів: 781 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ
Світ знань
Світ спорту
Випадкові фото

КОНТАКТИ:
Тел. (4146) 9-72-30 
Email: pechanivka-zosh@i.ua
Адреса:
13045
вул. Центральна, 5А
с. Печанівка,
Романівський район,
Житомирська область,
УКРАЇНА